אודות אוניברסיטת Adam Mickiewicz

אוניברסיטת Adam Mickiewicz הינה המוסד האקדמי המרכזי בעיר פוזנן, מדורגת בצמרת האוניברסיטאות בפולין ומהווה את אחד מהמרכזים האקדמיים המובילים בפולין.

האוניברסיטה נוסדה בשנת 1919. באוניברסיטה לומדים למעלה מ- 50,000 סטודנטים, מתוכם כ-1300 סטודנטים לדוקטורט, וכ- 1000 סטודנטים בינלאומיים. הסגל האקדמי של האוניברסיטה מונה כ-2800 חברים. מוניטין האוניברסיטה מבוסס על הישגים יוצאי דופן של הפקולטות השונות ושל תוכניות הלימוד האטרקטיביות והמגוונות המוצעות לסטודנטים. בין הפקולטות הרבות של האוניברסיטה ניתן למצוא את הפקולטה למשפטים, מדעי החברה, מדעי הרוח, הפקולטה לחינוך, היסטוריה, אנגלית, מדע המדינה ועוד.

פוזנן מוגדרת כעיר אקדמית ובה מספר רב ביותר של מוסדות אקדמיים. שליש מהסגל האקדמי המועסק בלמעלה מ-20 המוסדות האקדמיים בעיר פוזנן וקרוב למחצית מהסטודנטים ללימודים גבוהים הלומדים בפוזנן, שייכים לאוניברסיטת AMU.
בזכות תכניות הלימוד הרב גוניות המוצעות באוניברסיטת Adam Mickiewicz, האוניברסיטה מצליחה להגשים את המטרות אותן היא מציבה לעצמה. תחומי ההשכלה אותם מעמידה האוניברסיטה בשנים האחרונות לרשות הסטודנטים מגוונים יותר ויותר. לאור השינויים הכלכליים והחברתיים, מוצעות לסטודנטים תכניות לימוד חדשות והתמחויות חדשות, על מנת למלא את דרישות הסביבה בה האוניברסיטה פועלת ובו בזמן למלא את דרישות האוניברסיטה, תוך שמירה קפדנית על סטנדרטים גבוהים ומצוינות. האוניברסיטה מקיימת פרויקטים חינוכיים חדשים הכוללים בין השאר: לימודים משולבים במדעי הרוח, מדעי הטבע, מדעי החברה, ותכניות המבוססות על שיתוף פעולה עם מוסדות אחרים בפולין ובחו"ל.

אוניברסיטת AMU מהווה מקור חשוב לחדשנות של יוזמות חברתיות של אזור "פולין הגדולה" (Wielkopolska), האזור החשוב בו ממוקמת האוניברסיטה, וככזו משמשת כנקודת פתיחה לקריירה של אליטות חברתיות עתידיות.

אוניברסיטת AMU מרחיבה ומעדכנת ללא הרף את תכניות המחקר והתכנים הנלמדים בתכניות הלימוד השונות. דגש מיוחד ניתן באוניברסיטה לאופי הבין תחומי והבינלאומי של תכניות הלימוד. האוניברסיטה רואה את תפקידה כשותפה אסטרטגית במדינות מרכז אירופה, ולכן שואפת לתרום לצמיחה הכלכלית, לפיתוח החברתי ולקיום איכות הסביבה של האזור כולו.

אוניברסיטת AMU גאה בהישגיה ומתאימה את עקרונותיה לאמנת אוניברסיטאות אירופה. האוניברסיטה מקדמת רעיונות פרו-אירופאים, לוקחת חלק פעיל בקהילה האקדמית הבינלאומית וברוח זו מיישמת מחקרים ותכניות חינוכיות משותפות. בין מטרות האוניברסיטה, ניתן דגש מיוחד לחיזוק קשרים עם מדינות אחרות החברות באיחוד האירופי, ופעילות למען יוזמות חדשות התורמות לשיתופי פעולה עם מדינות אירופה.

דרוג האוניברסיטה

אוניברסיטת AMU מציגה מאז הקמתה ועד היום, הישגים מרשימים בהוראה, במחקר, ובסגל המרצים המכובד, ובעל היכולות הגבוהות. לאור הישגים אלו, בוגרי האוניברסיטה מוערכים בעולם העבודה וזוכים להצלחה רבה. בזכות הישגיה הרבים, האוניברסיטה זוכה להיות מדורגת מידי שנה בשנה, בין שלושת האוניברסיטאות המובילות בפולין.


הפילוסופיה החינוכית

המשימה החשובה המוטלת על האוניברסיטה היא הרחבת הידע, באמצעות מחקר והוראה בעלי איכות גבוהה, וזאת בשותפות עם: עולם העסקים, מומחים בדיסציפלינות הספציפיות, משרתי ציבור ומומחי מחקר ולמידה שונים.

AMU מהווה מרכז למצוינות אקדמית, מקום בו מחקר והוראה תומכים אחד בשני. האוניברסיטה גאה להפיץ את הידע הנרכש במהלך המחקרים הנערכים בין כתליה וליישם ידע זה לטובת הכלל; כידע לאומי, אזורי וכמובן כידע בינלאומי.

מחויבותה של אוניברסיטת AMU בפוזנן

אוניברסיטת AMU רואה לנגד עיניה את הצורך בהובלת מחקר בעל חשיבות גלובלית, בהפעלת השפעה חיובית על רווחת הקהילה המקומית והחברה ככלל. האוניברסיטה נשענת על הידע הנצבר בחברה, ופועלת למען השגת רמות גבוהות של למידה אקדמית.

האוניברסיטה מספקת לסטודנטים אפשרויות רבות כדי להתנסות בלמידה בינלאומיות באיכות גבוהה, וזאת באמצעות חשיפתם להוראתם של מרצים אורחים ממוסדות אקדמיים אחרים בעולם, המקיימים שיתופי פעולה עם האוניברסיטה, כמו גם, לאפשר לסטודנטים נסיעות לימוד למרכזים אקדמיים אחרים בעולם, עימם יש לאוניברסיטה שיתופי פעולה.

אוניברסיטת AMU יוצרת שותפויות משמעותיות בין הפקולטות והסטודנטים לקהילות אקדמיות ממוסדות השכלה גבוהה מכל רחבי העולם, שותפויות המתקיימות במגוון הדיסציפלינות השונות, ובאות לידי ביטוי במלגות מחקר, בפרויקטים לפיתוח כלכלי ובדיפלומטיה ציבורית. האוניברסיטה שוקדת על הגברת פעילותה בזירה האקדמית הבינלאומית, וכתוצאה מכך זוכה ביתרונות חשובים רבים.

סגל אקדמי

אוניברסיטת Adam Mickiewicz גאה בסגל האקדמי, המונה כ-2800 חברים, מתוכם 850 פרופסורים, ו-1622 דוקטורים ומרצים בכירים. באוניברסיטה לומדים כ-50,000 סטודנטים במגוון רחב של תכניות לימוד. ב- AMU קיימות 15 פקולטות ובנוסף אליהן מחלקות רבות נוספות. במסגרת פקולטות ומחלקות אלו ניתן ללמוד 47 תחומי לימוד שונים. לרשות הסטודנטים מוצעות 180 התמחויות ספציפיות לבחירה.

תכניות לימוד בינלאומיות

אוניברסיטת AMU מרחיבה ומעדכנת ללא הרף את תכניות המחקר ואת התכנים הנלמדים בתכניות הלימוד השונות. דגש מיוחד ניתן באוניברסיטה לאופי הבין תחומי והבינלאומי של תכניות הלימוד. האוניברסיטה רואה את תפקידה כשותפה אסטרטגית במדינות מרכז אירופה, ולאור זאת שואפת לתרום לצמיחה הכלכלית, לפיתוח החברתי ולקיום הסביבתי של האזור כולו.

אוניברסיטת AMU גאה בהישגיה ומתאימה את עקרונותיה לאמנת אוניברסיטאות אירופה. האוניברסיטה מקדמת רעיונות פרו-אירופאים, לוקחת חלק פעיל בקהילה האקדמית הבינלאומית ושואפת ליישם מחקרים ותכניות חינוכיות משותפות. בין מטרות האוניברסיטה, חיזוק קשרים עם מדינות אחרות החברות באיחוד האירופי ופעילות למען יוזמות חדשות התורמות לשיתופי פעולה עם מדינות אירופה.
אוניברסיטת AMU בפוזנן מקיימת הסכמי חליפין בילטראליים (דו צדדיים) עם אוניברסיטאות בכל רחבי העולם. הסכמים שונים אלו, מאפשרים לבצע חילופי סטודנטים בילטראליים, באמצעותם יכולים המשתתפים, להשלים חלק מהתואר הנלמד ב-AMU, על-ידי בחירת ולמידת נושאים נבחרים מתוך מגוון האפשרויות האקדמיות של האוניברסיטה.

לימודי דוקטורט לסטודנטים בינלאומיים באנגלית

אוניברסיטת AMU מקיימת תכניות ללימודי מחקר לתלמידי דוקטורט בינלאומיים, המעוניינים בתכנית PhD באנגלית, על בסיס גישת המודל המעורב. תכנית לימודי הדוקטורט באנגלית לסטודנטים בינלאומיים מלווה על ידי צוות אקדמי בכיר של אוניברסיטת AMU.
בראש תכנית הדוקטורט עומד פרופסור Ryszard Naskręcki סגן רקטור האוניברסיטה והממונה על המחקר ושיתופי הפעולה הבינלאומיים.

במסגרת תכנית זאת, מרבית האינטראקציות בין הפרופסורים, המנחים את הסטודנטים, לבין הסטודנטים עצמם מתבצעים באמצעות למידה מרחוק; מייל, שיחות סקייפ, וזאת בנוסף לשלושה סמינרים/סדנאות אינטנסיביים בני כשבוע כל אחד במהלך התכנית, המתבצעים באוניברסיטה בפוזנן.

על מנת להבטיח את האיכות הגבוהה של הנחית המנחים, ואת שביעות הרצון הגבוהה של התלמידים, תכנית הלימודים והסדנאות נמצאות תחת פיקוחו המתמיד של ראש התכנית, והשר להשכלה גבוהה של פולין.

תכנית לימודי הדוקטורט באוניברסיטת AMU אפשרית במגוון הרב של פקולטות האוניברסיטה: פקולטה לחינוך, פקולטה למדעי החברה, פקולטה למדעים פוליטיים ולעיתונאות, פקולטה למדעים פולניים וקלאסיים, פקולטה להיסטוריה, פקולטה למשפטים, פקולטה לספרות ולשפות מודרניות, פקולטה לאנגלית, פקולטה לפסיקה, ועוד.

הפקולטות מציעות לסטודנטים טווח רחב של תחומי מחקר ומגוון גדול של אנשי אקדמיה בכירים העוסקים באופן פעיל בתחומי מחקר אלו.

תשתיות האוניברסיטה

אוניברסיטת Adam Mickiewicz ממוקמת במרכז פוזנן. לאור גודלה, היא חולשת על מבנים רבים בעיר, עתיקים וחדשים, ומחוצה לה. מתקני הלימוד והמחקר של האוניברסיטה כוללים 193,767 מטרים רבועים של כיתות לימוד, אולמות הרצאות ומעבדות. לרשות הסטודנטים עומדים 2000 מחשבים.

ספריית האוניברסיטה כוללת 1694 מקומות ישיבה. במגוון הספריות של האוניברסיטה ניתן למצוא אוסף מרשים ביותר של כרכים מודפסים, בנוסף למערכת און ליין אלקטרונית מקיפה. האוסף המודפס כולל כ-4 מיליון כרכים, ובנוסף להם, כתבי עת, עיתונים, מפות ומסמכים שונים. לרשות הסטודנטים נגישות למאגרים הווירטואליים של הספרייה, והיכולת להשתמש במקורות אקדמיים באיכות הגבוהה ביותר, מכל מקום בעולם, ובזמן המתאים להם.

מידע נוסף על ספריית האוניברסיטה ניתן למצוא באתר: http://lib.amu.edu.pl

ספריית האוניברסיטה מציעה: שירותי ספרייה ומידע לסטודנטים ולסגל באוניברסיטה, גישה לכתבי עת, ספרות ואנציקלופדיות גם בנוסח מודפס וגם בנוסח אלקטרוני, בנוסף למאגרי מידע און ליין,קורסים/הדרכות כיצד להשתמש בשירותי הספרייה, ושירותי חיפוש און ליין.

באוניברסיטה מספר רב של ספריות המצויות בפקולטות השונות ובהן משאבים הרלוונטיים לתחומי הלימוד השונים של כל אחת מהפקולטות.